SNABB LEVERANS! KUNDBETYG 9.6 / 10

SNABB LEVERANS! KUNDBETYG 9.6 / 10

Köp- och leveransvillkor

RevoltBeauty.se är en svensk webbshop och alla varor skickas från vårt centrallager i Sverige.

Allmänt

För dig, som är privatperson, gäller Distansavtalslagen (se nedan angående ångerrätt) samt Konsumentköplagen, som har strikta bestämmelser, vilket innebär att lagen gäller, trots att du har avtalat om något annat.

För företag, inklusive enskilda näringsidkare, gäller Köplagen, som är dispositiv, vilket innebär att avtal mellan företag gäller i första hand före lagen.

Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar, produktförändringar, prisjusteringar och eventuella avvikelser.

Vi förbehåller oss rätten att justera eventuella prisfel före och efter att beställningen är behandlad.

Alla försök till bedrägerier polisanmäls och Inreda Utreda förbehåller sig rätten att häva köpet om bedrägeri befaras.

Vi följer Personuppgiftslagen (PUL). När du, som är privatperson, registrerat dig och gjort din beställning, godkänner du också att vi lagrar och använder dina personuppgifter i vår verksamhet för att på bästa sätt kunna fullföra våra åtaganden gentemot dig. Vi skyddar dina uppgifter enligt PUL, och du har rätt att få ta del av uppgifterna samt att få dessa raderade om du så önskar.

Skulle något villkor befinnas ogiltigt enligt vad som gäller enligt svensk eller EU rätt ska detta inte innebära att köpvillkoren i sin helhet blir ogiltiga utan det ogiltiga villkoret ska i så fall ersättas med likvärdig lagenlig text.

 

Betalning:

När du lagt varor i varukorgen och går till kassan, framgår vilket betalningssätt som gäller, om priserna är inklusive eller exklusive moms samt vilken momssats som i givet fall gäller.

- Klarna Checkout

Klarna gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst.

En finess med Klarna Checkout är att vi skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Antingen med Klarna faktura eller Klarna konto – eller direktbetalning med kort eller banköverföring. Allt är lika säkert.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank, Klarna Konto. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.

- Klarna Konto

Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

     

Leveransvillkor

Alla varor skickas från vårt centrallager i Sverige. Normal leveranstid är cirka 2-3 arbetsdagar. OBS! Under högsäsong eller vissa tillfällen som tex. efter långhelg kan det ta längre tid.

Samtliga leveranser sker genom Postnord / Shenker / DHL / DSV. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Beroende på vilken tid på dygnet beställning görs, paketeras och skickas varorna från lagret normalt samma dag eller inom 24 timmar (arbetsdagar). Under högsäsong eller efter långhelg kan det ta längre tid. Därutöver tillkommer Postens/ Schenkers / DHL:s / DSV:s leveranstid som normalt är 2-3 arbetsdagar (normal leveranstid är nästkommande vardag) med reservation för att någon produkt kan vara tillfälligt slut i lager. I detta fall kommer vår kundservice att kontakta dig och informera om detta. 

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. 

OAVHÄMTAT PAKET: Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (14 dgr), så fakturerar vi dig 250 kr - 800 kr + moms för frakt och vårt arbete med hantering av varorna. (beroende på paketets storlek och vikt) Dvs. detta motsvarar de kostnader som det orsakat oss att skicka ut paketet samt mottagit det i retur.

Utöver priset kan tillkomma kostnader för frakt. Dessa finns i så fall angivna i webbutikens kassa. Normalt tillkommer inga ytterligare avgifter, men om så är fallet vill det klart framgå under beställningsprocessen.

I webbutiken kan varor eventuellt vara markerade med leveransindikering. Vi förbehåller oss rätten att stryka ej levererbar vara från din order med prisavdrag för densamma. Önskar du beställa annan, likvärd vara, är detta att betrakta som en ny order. Om du önskar avbeställa en vara på grund av dröjsmål med leveransen, är detta möjligt att göra fram till dess att varan effektuerats, dvs faktura eller frakthandling har skapats. Delleveranser sker endast på din begäran och medför ytterligare fraktkostnad för dig.

När du gör din beställning framgår det i kassan vilket leveranssätt, som gäller. Det är ditt ansvar att se till att adressen, som du angett vid beställningstillfället, är korrekt. 

 

Leveranssätt & ansvar

Vi erbjuder följande fraktsätt:

Brev / Varubrev – För beställningar med mindre vikt och volym. Din beställning levereras direkt hem i din brevlåda. Är försändelsen för skrymmande kommer brevbäraren antingen ringa på hos dig eller lämna en avisering så du kan hämta ut leveransen på närmaste postombud.

Postpaket – Din beställning levereras till ditt närmaste postombud (DHL, DB-Schenker eller Postnord). Du kommer att få en avisering via antingen SMS eller post-avi. Vi rekommenderar att du fyller i ditt mobilnummer för SMS-avisering i kassan för kortast möjliga leveranstid. För att kunna lösa ut paketet krävs det att du har med dig giltig legitimation. Ett postpaket ligger kvar hos postombudet i 14 dagar från ankomstdatumet.

Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

 

Ändring av beställning

Du kan göra ändringar i din beställning av lagerförda varor fram till dess att beställningen har effektuerats. Om ändringen godkänns kommer eventuella prisdifferenser att regleras enligt det pris, som gäller vid ändringstidpunkten.

 

Avbeställning

En avbeställning är inte giltig förrän du mottagit bekräftelse från oss. Du kan avbeställa din order utan kostnad för dig fram till dess att beställningen har effektuerats, dvs. ordern är packad och frakthandling har skapats i vårt lagersystem) Efter denna tidpunkt är du, som beställt till ditt företag, skyldig att ta emot leveransen. Privatpersoner har ångerrätt, se under rubriken ”Ångerrätt”. Företag som avbeställer en specialtillverkad/beställd vara måste betala ersättning för hävda kostnader fram till avbeställningen samt för utebliven vinst.

 

Oavhämtad försändelse / Fel leveransadress

Det är ditt ansvar att spåra (med hjälp av spårningsbart sändningsnummer som du hittar i vår leveransbekräftelse) och lösa ut försändelsen på utlämningsstället inom den tid, som står angivet på avin och på spårningslänken. Om du inte kan ta emot paketet vid leverans, eller inte hämtar ut ditt paket på utlämningsstället, skickas det tillbaka till oss (postens liggetid är 14 dagar), och vi kommer då att debitera dig 250 kr - 800 kr + moms för frakt- och vårt arbete med hantering av varorna. (beroende på paketets storlek och vikt) Dvs. detta motsvarar de kostnader som det orsakat oss att skicka ut paketet samt mottagit det i retur. Betalas inte denna kostnad, lämnas kravet till inkasso.

Det är ditt ansvar att se till att adressen, som du angett vid beställningstillfället, är korrekt. Om ditt paket inte kommer fram p.g.a. felaktigt angiven leveransadress kan vi då komma att debitera dig 250kr + moms för frakt- och administrationskostnader. Vi återbetalar inte din order om den inte kommer i retur till oss efter att paketet inte kunde levereras p.g.a. felaktigt angiven leveransadress.

 

Ångerrätt

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Av miljöskäl skickar vi inte med en retursedel med alla ordrar.

  • PRIVATPERSON

    Som privatperson har du enligt Distansavtalslagen rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa den dag du mottagit varan. Om du beställt flera varor eller varan du beställt består av flera delar, börjar ångerfristen löpa när du mottagit sista varan respektive den sista delen av varan. Observera att det enligt lag är du som ska betala för returkostnaderna och enligt lag kan komma att betala för en varans värdeminskning i den mån den beror på att du hanterat varan i större omfattning än som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion.

Returkostnaden ligger oftast mellan 59kr och 999kr beroende på paketets storlek och vikt.

Om du ångrar köpet måste varan återlämnas oanvänd, i oskadat skick och med obruten förpackning/försegling/teknisk plombering. Vid underkänd retur (varorna är brutna eller skadade) kan avdrag göras på återbetalningen. Ingen återbetalning sker när en vara är använd.

ÅNGERKÖP GÄLLER EJ: på demoprodukter, beställningsvaror samt prenumerationsprodukter. Av hygieniska skäl gäller inte ångerköp för hudvårds-, hår- och sminkprodukter. På detta sätt kan vi garantera att alla våra kunder köper en orörd och fräsch produkt.
Köparen kan inte hävda sin avtalsenliga ångerrätt för produkter som har skickats ut utan försegling då RevoltBeauty.se inte kan sälja dem som nya produkter eftersom det kan medföra allvarliga risker för folkhälsan och frågor som rör skydd av konsumenthälsan (t.ex. kosmetika, hår- eller makeupprodukter etc.).

FÖR ATT RETURNERA EN PRODUKT, GÖR SÅ HÄR:

Om du vill utnyttja din ångerrätt ska du kontakta oss genom att maila info@revoltbeauty.se. Du kommer utan dröjsmål att få en bekräftelse på att vi mottagit ditt meddelande, varefter vi tar ställning till, om du uppfyller de förutsättningar som krävs för att kunna tillämpa ångerrätten. Du kommer därefter att motta ett svar med e-post från oss, i givet fall med returfraktsedel och information om hur du ska skicka tillbaka varan.  När du ångrar ett köp ska du skicka tillbaka varan till ReVoltbeauty.se:s lager inom 14 dagar från att returförfrågan gjorts. Om produkten returneras efter 14 dagar kommer den inte att accepteras.

Observera att returer inte kan skickas till ombud eller utan att du har fått vårt besked om din ångerrätt.

Du som kund ansvarar för risken vid returfrakt, vilket bland annat innefattar risken för att produkten skadas eller kommer bort under frakten tillbaka till oss. Paketera väl. ReVoltbeauty.se ansvarar inte för leveransen till oss från kunden. Vi rekommenderar därför att du skickar returen spårbart. 

Efter mottagandet av den återsända varan och vid godkänd retur kommer köpesumman att återbetalas till dig inom 14 dagar räknat från dagen då vårt lager mottog din retur. 

Återbetalningen sker alltid med samma betalningsmetod som vid tillfället då beställningen gjordes.

  • FÖRETAG

    För företag, inklusive enskilda näringsidkare, gäller Köplagen, som är dispositiv, vilket innebär att avtal mellan företag gäller i första hand före lagen. Företag kan avbeställa sin order utan kostnad för dig fram till dess att beställningen har effektuerats, dvs. ordern är packad och frakthandling har skapats i vårt lagersystem) Efter denna tidpunkt är du, som beställt till ditt företag, skyldig att ta emot leveransen.

     

Reklamationer

Om du som är privatperson mottagit en skadad produkt, eller om vi skickat fel vara, måste du reklamera varan snarast och senast inom 2 månader från att du upptäckte eller borde ha upptäckt felet. Reklamationstiden är som mest 3 år beroende på varans beskaffenhet samt eventuell garantiutfästelse.

Om du som är företagare mottagit en skadad produkt, eller vi skickat fel vara, ska du reklamera snarast efter att du tog emot varan.

Det gäller för såväl privatpersoner som företag, att den skadade respektive felaktigt skickade varan ska återsändas i likadan förpackning och med samma transportföretag, som när den mottogs, tillsammans med en utförlig beskrivning av felet.

Du ska i så fall reklamera via vår hemsida genom att fylla i kontaktformuläret här: https://revoltbeauty.se/contact/

Vi förbehåller oss rätten att i första hand avhjälpa felet, i andra hand omleverans av varan och i sista hand återköp.

Om vi inte kan skicka en ny vara till dig inom skälig tid, återbetalar vi returfrakten samt vad du betalat för den skadade eller felaktigt skickade varan.

Felaktiga reklamationer som beror på handhavandefel debiteras med 199 kr + moms.

Kompatibilitetsproblem förekommer ofta mellan olika produkter, och vi rekommenderar dig därför att ta reda på så mycket som möjligt innan du gör din beställning för att undvika onödiga kostnader.

 

Pris- och produktinformation

Vid eventuella felaktigheter i lagerstatus eller pris förbehåller sig RevoltBeauty.se rätten att häva avtal om köp. Om varan utgått eller av annan anledning inte finns tillgänglig är RevoltBeauty.se inte skyldig att tillhandahålla varan men kan föreslå en alternativ vara. All bildinformation ska ses som illustrationer och kan inte garanteras återge varans exakta utseende och beskaffenhet.

Prenumeration

  • Hur ändrar jag min prenumeration?

    Skicka ett mail till oss på info@revoltbeauty.se så ändrar vi din prenumeration så som du vill ha den.

  • Hur lång bindningstid är det?

    Det finns ingen bindningstid, du kan när som helst avsluta din prenumeration.

  • När kommer min nästa prenumeration?

    Du väljer själv när din nästa prenumeration kommer, du kan välja på varannan vecka, en gång i månaden, varannan månad, var tredje månad eller var 6:e månad. Du kan också välja att beställa prenumerationsprodukterna "en gång" utan prenumeration.

Minimiorder

Minimiorder är 100 kr inklusive moms.

 

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

 

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

 

Viktigt om dina personuppgifter:

Från och med den 25 maj 2018 ersätter GDPR (General Data Protection Regulation) den svenska personuppgiftslagen. GDPR är ett omfattande regelverk för hur vi som e-handlare får behandla dina personuppgifter. 

I och med att du handlar hos oss så godkänner du vår behandling av dina personuppgifter. Du kan läsa mer om hur vi behandlar dina uppgifter i vår Privacy Policy.

I korthet kan våra policy beskrivas på följande sätt:

Vi samlar bara in nödvändig information för att kunna fullgöra vårt åtagande till dig. Vi delar inte ut dina uppgifter till tredje part om det inte krävs för att kunna fullgöra vårt åtagande till dig (exempelvis så får postnord dina uppgifter för att kunna skicka hem varan till dig) och för att möta ställda lagkrav på bokföring. Vi sparar bara den information som krävs enligt lag och för att kunna ge så bra service som möjligt. Om du anger att du vill ta emot vårt nyhetsbrev så använder vi ett externt system för det. Läs mer på vår sida för Privacy Policy.

När du besöker vår webbsida, handlar hos oss, lägger varor i varukorgen eller prenumererar på nyhetsbrevet ger du oss samtycke att samla in och behandla dina personuppgifter. Vi samlar in dessa uppgifter i syfte att erbjuda den service och funktionalitet som förväntas av oss för att fullgöra vår del av tex ett köpeavtal. Vi lämnar bara ut dina uppgifter till nödvändiga samarbetspartners där ett personuppgiftsbiträdesavtal finns. Exempel på samarbetspartners är bolag som utför tjänster för vår räkning inom tex leverans, betalning och kommunikation.

 

Tryckfel m.m.

Vi reserverar oss mot eventuella tryckfel samt mot fel i information och specifikationer vad gäller varor och tjänster som förekommer i vårt sortiment. All bildinformation ska ses som illustrationer och kan inte garanteras återge varans exakta utseende och beskaffenhet.

Force Majeure

Båda parter ska vara befriade från fullgörande av avtalet om fullgörandet förhindras eller väsentligen försvåras av omständighet som part inte rimligen kunnat råda över eller förutse. Följande och liknande omständigheter skall anses utgöra befrielsegrunder där de hindrar eller försvårar avtalets fullgörelse: eldsvåda, krig, mobilisering, rekvisition, beslag, valutarestriktioner, allmän varuknapphet, knapphet på transportmedel, strejk, lockout, elavbrott, inskränkningar i form av drivkraft samt fel i eller försening av leveranser från underleverantörer som har sin grund i sådan omständighet som avses i denna punkt eller andra omständigheter som part ej kan råda över, som antingen hindrar eller försvårar parts fullgörande i sådan grad, att det ej kan ske annat än till onormalt hög kostnad.

 

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Drift & produktion: Wikinggruppen

Produkten har blivit tillagd i varukorgen

Gå till kassanFortsätt handla
Inkl moms

Kategorier
Information