SVENSK WEBBSHOP  |  SNABB LEVERANS  |  KUNDBETYG 4.7 / 5

SVENSK WEBBSHOP  |  SNABB LEVERANS  |  KUNDBETYG 4.7 / 5

RevoltBeauty.se är en svensk webbshop och alla varor skickas från vårt centrallager i Sverige normalt samma dag eller inom 24 timmar (helgfria dagar).
Vissa produkter kan ha längre leveranstider, information om det står alltid på produktsidan.

Leveranssätt & ansvar

Vi erbjuder följande fraktsätt:

  • Brev / Varubrev – För beställningar med mindre vikt och volym. Din beställning levereras direkt hem i din brevlåda. Är försändelsen för skrymmande kommer brevbäraren antingen ringa på hos dig eller lämna en avisering så du kan hämta ut leveransen på närmaste postombud.
  • Postpaket – Din beställning levereras med DHL, DB Schenker eller Postnord till ditt närmaste postombud. Du kommer att få en avisering via antingen SMS eller post-avi. Vi rekommenderar att du fyller i ditt mobilnummer för SMS-avisering i kassan för kortast möjliga leveranstid. För att kunna lösa ut paketet krävs det att du har med dig giltig legitimation. Ett postpaket ligger kvar hos postombudet i 7 dagar från ankomstdatumet.
  • Hemleverans: Leverans sker dagtid hem till din dörr med Schenker. Mottagandet behöver signeras. Schenker kommer att avisera sändningen en dag innan för att komma överens med dig om lämplig leveransdag.

Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Upplever du att du inte fått din order inom skälig tid? (Vissa produkter kan ha längre leveranstider, information om det står alltid på produktsidan.)

  1. Kontrollera att dina leveransuppgifter namn, adress, mobilnummer stämmer. Dessa hittar du i orderbekräftelsen som skickades via mejl tidigare när du slutförde ditt köp i vår webbshop. Vänligen kika i din skräppostmapp om du saknar order- eller leveransbekräftelsen från oss. Vänligen kontakta oss omgående om du inte har fått orderbekräftelsen inom 12 timmar efter slutfört köp och inom 10 dagar om du inte har fått leveransbekräftelsen.
  2. Om dina leveransuppgifter stämmer ber vi dig att avvakta 5 helgfria dagar om ditt paket skickades med Schenker eller DHL, eller 10 dagar om ditt paket skickades med Postnord varubrev eller brevtjänst.
  3. Vänligen kontakta oss om dina leveransuppgifter inte stämmer eller om du inte tagit emot ditt paket efter 5/10 dagar.

Har du frågor ang din spårbara försändelse kan du kontakta fraktbolagens kundtjänst här:

  • Postnord kundtjänst: 0771333310
  • DHL kundtjänst: 0771400345
  • Schenker: www.dbschenker.com/se-sv/om-oss/kundservice/ring

Leveransvillkor

Alla varor skickas från vårt centrallager i Sverige. Normal leveranstid är cirka 2-3 arbetsdagar. OBS! Under högsäsong eller vissa tillfällen som tex. efter långhelg kan det ta längre tid.

Samtliga leveranser sker genom Postnord / Shenker / DHL / DSV. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Beroende på vilken tid på dygnet beställning görs, paketeras och skickas varorna från lagret normalt samma dag eller inom 24 timmar (helgfria dagar). Under högsäsong eller efter långhelg kan det ta längre tid. Därutöver tillkommer Postens/ Schenkers / DHL:s / DSV:s leveranstid som normalt är 2-3 arbetsdagar (normal leveranstid är nästkommande vardag) med reservation för att någon produkt kan vara tillfälligt slut i lager. I detta fall kommer vår kundservice att kontakta dig och informera om detta. Vissa produkter kan ha längre leveranstider, information om det står alltid på produktsidan.

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. 

OAVHÄMTAT PAKET: Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (14 dgr), så fakturerar vi dig 296 kr - 800 kr + moms för frakt och vårt arbete med hantering av varorna. (beroende på paketets storlek och vikt) Dvs. detta motsvarar de kostnader som det orsakat oss att skicka ut paketet samt mottagit det i retur.

FRAKTSKADAT PAKET: Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret / ombudet eller annan transportör och göra en skadeanmälan på plats samt kontakta oss på [email protected] Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta oss på [email protected] och göra en skadeanmälan. Bifoga gärna bilder din skadade vara, ytteremballage samt följsedelel. 

Utöver priset kan tillkomma kostnader för frakt. Dessa finns i så fall angivna i webbutikens kassa. Normalt tillkommer inga ytterligare avgifter, men om så är fallet vill det klart framgå under beställningsprocessen.

I webbutiken kan varor eventuellt vara markerade med leveransindikering. Vi förbehåller oss rätten att stryka ej levererbar vara från din order med prisavdrag för densamma. Önskar du beställa annan, likvärd vara, är detta att betrakta som en ny order. Om du önskar avbeställa en vara på grund av dröjsmål med leveransen, är detta möjligt att göra fram till dess att varan effektuerats, dvs faktura eller frakthandling har skapats. Delleveranser sker endast på din begäran och medför ytterligare fraktkostnad för dig.

När du gör din beställning framgår det i kassan vilket leveranssätt, som gäller. Det är ditt ansvar att se till att adressen, som du angett vid beställningstillfället, är korrekt. 
 

Oavhämtad försändelse / Fel leveransadress

Det är ditt ansvar att spåra (med hjälp av spårningsbart sändningsnummer som du hittar i vår leveransbekräftelse) och lösa ut försändelsen på utlämningsstället inom den tid, som står angivet på avin och på spårningslänken. Om du inte kan ta emot paketet vid leverans, eller inte hämtar ut ditt paket på utlämningsstället, skickas det tillbaka till oss (postens liggetid är 14 dagar), och vi kommer då att debitera dig 296 kr - 800 kr + moms för frakt- och vårt arbete med hantering av varorna. (beroende på paketets storlek och vikt) Dvs. detta motsvarar de kostnader som det orsakat oss att skicka ut paketet samt mottagit det i retur. Betalas inte denna kostnad, lämnas kravet till inkasso.

Det är ditt ansvar att se till att adressen, som du angett vid beställningstillfället, är korrekt. Om ditt paket inte kommer fram p.g.a. felaktigt angiven leveransadress kan vi då komma att debitera dig 296kr + moms för frakt- och administrationskostnader. Vi återbetalar inte din order om den inte kommer i retur till oss efter att paketet inte kunde levereras p.g.a. felaktigt angiven leveransadress.

Mer information om våra villkor hittar du här: https://revoltbeauty.se/info/villkor/ 

Drift & produktion: Wikinggruppen

Produkten har blivit tillagd i varukorgen

Gå till kassanFortsätt handla
Inkl moms

Kategorier
Information